Curacao

countdown

over ons

wij zijn Daniela en Wiebe en onze hobby is reizen.

Terug in China

Op naar Lijiang. Netjes op tijd worden we gedropt op het vliegveld van Lhasa waar ons vliegtuig een half uur eerder dan gepland gaat vertrekken, dus om 12.00 uur. We gaan netjes naar de gate. Buiten wordt het redelijk wazig en donker en we zien een mannetje buiten achter zijn pet aan hollen. Ziet er niet gunstig uit en dat blijkt later ook wel als alle vluchten of niet meer vertrekken of niet binnenkomen. Een zandstorm gooit roet in het eten. Twee uur later maar eens informeren naar onze vlucht.

Roof of the world

We verlaten Tianshui weer met de trein met als bestemming Xining. Hier hebben we een tussenstop voordat we de Hemeltrein nemen. We komen aan op een enorm station waar we een soort van taxi scoren naar het hotel. Het blijkt geen echte taxi maar een gids die ons ook de omgeving wel even wil laten zien. Maar goed hij spreekt geen woord Engels en wij vertrekken de volgende dag alweer. Helaas voor hem heeft hij de verkeerde toeristen uitgezocht :-). We komen aan bij ons hotel en het ziet er heeeeeel erg verlaten uit.

Sprookjesvallei

Maar weer even een update van de reis tot nu toe. We zijn inmiddels al weer bijna halverwege en we hebben al weer genoeg beleefd de afgelopen dagen.
Juizhaigou Valley National park: in een woord "SCHITTEREND". Maar dat hebben de mensen die ons op Facebook volgen zelf ook al vast kunnen stellen. Het park bestaat uit een aantal valleien met sprookjesachtige taferelen. Het ene meer is nog mooier dan het anderen en de watervallen zijn ook erg mooi. We kijken onze ogen uit en worden er gewoon stil van. Geen idee of dit hoogtepunt nog wel overtroffen kan worden door iets anders.

Chengdu

Oké tijd voor een berichtje vanuit China, vanuit een luxe 4 sterren hotel...wel even schrikken hoor, want dan moet je opeens nadenken hoeveel fooi je zo'n bellboy nu eigenlijk moet geven. Een hele ervaring dat je bagage in een trolley wordt gehesen en naar je kamer wordt gebracht. En eindelijk goed werkende WiFi zodat we de thuisblijvers misschien een beetje jaloers kunnen maken ;-)

Nieuwe reis is in zicht

Oké, oké het is misschien nog te vroeg om te gaan aftellen, maar de voorbereidingen zijn weer eens in volle gang. China en Tibet staan deze keer op het programma.
Reis geboekt bij een bureautje in Tibet en een zekere Rita is druk bezig om alles te regelen. Vandaag de laatste papieren vanuit Tibet binnen gekregen voor de visumaanvraag. Nu maar hopen dat ze ons nog een keertje China binnenlaten...

China deel 1

Weer een dag op de trein en dan China. Deze keer hebben we een Nederlander Christiaan en een Pool Peter als gast in onze coupe. Of misschien zijn wij juist hun gast want zij gaan gelijk door naar Beijing terwijl wij in Datong de trein al weer verlaten.

Ulan Bator

Vroeg in de ochtend zijn we aangekomen in Ulan Bator, de hoofdstad van Mongolië. We lopen van het station naar ons hotel, waar we een kamer op de vierde verdieping krijgen. Uiteraard weer zonder lift.
Het lijkt allemaal netjes en de kamer is enorm. De badkamer blijft nog even geheim, want de deur wil niet open. Maar weer naar beneden om te vragen of er iemand naar wil kijken. Een mannetje loopt mee en na enig getrek en gepruts gaat de deur dan toch open. We besluiten de deur maar niet meer dicht te doen.

De trein deel 2

's Avonds stappen we weer op de trein. Deze keer niet zo lang, maar het wordt wel gezellig. We delen de coupe met een Fransman en zijn Taiwanese vriendin. Ze zijn onderweg naar Australië waar ze tijdelijk willen gaan werken. Daarna zien ze wel wat ze gaan doen. Hun huis en werk in Londen hebben ze opgezegd. Wat een onderneming...