Curacao

countdown

over ons

wij zijn Daniela en Wiebe en onze hobby is reizen.

Bakersfield - Death Valley

Zo, vanuit het koude Williams maar weer eens een verslagje.
San Francisco bleek toch nog een klein staartje te krijgen. Midden in de nacht zaten we ongeveer rechtop in ons bed. Wat bleek: de buren waren even weg en dat vond de hond niet leuk. Die begon in het holst van de nacht een gezellig jankconcert te geven. Helaas duurde het nog vrij lang tot de baas weer terug kwam. En die ging vervolgens nog gezellig tv kijken even wat mensen bellen (om 3 uur 's nachts). Tegen een uur of 4 was het eindelijk weer wat rustiger. Als je dus een rustig hotel zoekt in San Francisco...niet die van ons nemen.

Na een ontbijt in de Ihop op weg naar Bakersfield. We slaan Yosemity over aangezien de weersvoorspellingen niet echt goed zijn. Over Bakersfield is niet veel bijzonders te melden, behalve dan een waanzinnig goed Mexicaans restaurantje waar we Dani's verjaardag "gevierd" hebben. De volgende ochtend kunnen we in de lobby ontbijten. We nemen de cereals, maar zien dan ook mensen met grote wafels lopen. Eens goed kijken waar die vandaan komen. Er blijkt een beslagmachine te staan en ernaast een wafelijzer. Best lekker zo'n zelfgemaakte wafel.

We gaan op weg naar Death Valley. Via de gebrekkige wifi in ons motel, hadden we al gezien dat er weinig kamers vrij waren. Bij de laatste afslag overleggen we nog even of we wel doorrijden. We besluiten toch maar te overnachten in Lone Pine. Hier horen we dat er in Death Valley dat weekend een of ander festival is. Vandaar dat de motels zo vol zitten in het park. In Lone Pine lopen we een klein filmmuseum binnen. Het blijkt dat Lone Pine een hele filmgeschiedenis heeft. Veel van de Westerns zijn hier opgenomen. Onlangs is ook de nieuwe film van Quentin Tarantino is hier opgenomen. In het museum zelf zie je allemaal kleding, auto's, zadels e.d. die in de films gebruikt zijn en door acteurs of nabestaanden zijn gedoneerd. Erg leuk om doorheen te lopen.

De volgende ochtend rijden we Death Valley in. Dag 1 besteden we aan het noorden van het park. We stoppen op verschillende plekken, lopen door de zandduinen en eindigen in Scotty's Castle. Een kasteeltje in the middle of nowere gebouwd rond 1930. We sluiten aan bij een tour door het kasteeltje. We eindigen bij de orgel/pianokamer. Hier werd niet op gespeeld, nee ze lieten deze automatisch spelen; grappig om te zien. We besluiten ook nog maar de ondergrondse tour te doen. Door gangen en kelders dwalen we onder het kasteel door. We eindigen in de gang die langs het zwembad loopt. Het zwembad is nooit afgemaakt. Gedeeltelijk vanwege de kosten en gedeeltelijk omdat de eigenaar niet kon besluiten hoe een bepaald gedeelte van het zwembad eruit moest komen te zien. Wel was bekend dat er een schip moest komen waarvan je met een duikplank in het water kon springen. In de gang lagen alle tegels voor het zwembad netjes opgestapeld en ook diverse tekeningen van hoe het zou kunnen worden lagen er. Al met al een gigantisch gebouw met allerlei moderne snufjes en dat voor een "vakantiehuisje".

De volgende dag besteden we aan het zuiden van de Valley. Salty Creek, het kleine openlucht museum, the Devils Golfcourse (helaas met weinig zoutcristallen) en we eindigen bij Badwater. Een enorme zoutvlakte. Het lijkt een beetje op een gletsjer als je er overheen loopt, maar de temperatuur is toch een stuk aangenamer. We rijden verder naar het zuiden, komen nog een paar coyote's tegen en rijden dan Death Valley uit. Nog een stukje in de auto en dan Las Vegas....